Familjehemssekreterare till kommun i Stockholms län!
Tjänst Socionom
Region Stockholms län
Ort Stockholm
Vi söker
Dig som har en socionomexamen och som har minst tre års erfarenhet inom familjehemsområdet. Uppdraget är i en kommun i Stockholms län. Uppdraget startar så snart som möjligt och pågår till slutet av februari 2025. För att vara rätt person för uppdraget ska du;
– Ha en socionomexamen
– Ha minst tre års arbetserfarenhet av familjehemsvård och specifikt familjehemsutredningar och utredning av kontaktfamiljer och kontaktpersoner, samt rekrytering av familjehem och kontaktfamiljer och kontaktpersoner.
– Ha goda kunskaper gällande aktuell lagstiftning, främst SoL.
– Goda kunskaper inom myndighetsutövning inom barn och unga är meriterande för tjänsten.
– Kunna vara självgående och självständig i ditt arbete.
– Som person har du lätt för att samarbeta både med klienter och kollegor och har ett professionellt förhållningssätt.
– Ha mycket goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift.
– Kunna arbeta på arbetsplatsen.
– Ha B-körkort.
Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter som Familjehemssekreterare. Du kommer att följa upp och handleda familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner efter myndighetsbeslut om insats. Vidare kommer du att arbeta med att strukturera och effektivisera arbetsprocesser och uppdatera rutiner, i samverkan med övriga inom familjeavdelningen.
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning & Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning & Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken
Kontaktpersoner
-
Sofie Tärnblom
sofie@vardlanken.se
+4608855460
-
Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460
Kontaktpersoner
-
Sofie Tärnblom
sofie@vardlanken.se
+4608855460
-
Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460
Hitta ditt nästa jobb eller konsultuppdrag
Ta en titt på vilka lediga jobb och konsultuppdrag vi erbjuder just nu! Du kan också registrera ditt CV i vår kandidatdatabas, så kommer du med i våra sökningar när vi får in nya uppdrag och tjänster.